onsdag 6 januari 2010

Hur man sprutar en Pjäxa!

För några dagar sedan var jag när till Kaisers på sälfjällstorget för att Formspruta ett par pjäxor för att få maximal passform.
Det är alltså en helt vanlig pjäxa men innerskon är helt platt från början, sedan fyller man den med skum när man står i den så det blir en 100 % passform runt foten.

Andreas som hjälpte mig började med
att Trycka ut pjäxan så den skulle bli
bredare då jag har ganska konstiga fötter.


Sen så formade vi en sula för att få
maximalt stöd under foten


Sen paddade han foten för att få det
mjukare runt alla fotknölar. Vilket
jag hade gott om så det gick åt
dubbla uppsättningar


Sen på med pjäxan, vilket inte var
så lätt med en storlek mindre pjäxa
än fot och massa tillbehör på foten


Sen var det dax att fylla pjäxan
med skum så den skulle forma sig.

Jag hade hört innan att det skulle göra ont när skummet trycktes in i pjäxan och vissa har till och med svimmat av trycket. Och jag förstår dom...
När skummet kom tryckte det på bra på foten, men smärtan var inte så farlig.

Sen skulle jag stå i den i 10 minuter, det var dom längsta 10 minuterna i mitt liv. Fan va ont det gjorde..
När jag kom hem skulle jag stå ytterligare en halv timme innan det var klart och det känns vill jag lova.

Nu har jag iallafall åkt 2 åk i pjäxan och det gör ganska ont. Men dom säger att efter 3-4 dagar så känns det inget och du har en underbar känsla i några år..

Så gör det här så jag slipper ha ont i fötterna så är det värt varje sekund av smärta i början.

Jag återkommer när jag åkt in dom riktigt

5 kommentarer:

  1. Haha, vilken tur att man bara behöver värma skridskor när man ska forma dem!

    SvaraRadera
  2. Jäklar, låter som a lot of pain för ett par pjäxor! Får hoppas att det är värt det.

    SvaraRadera
  3. Så mycket jobb för att åka skidor! för Stenmark var det bar å åk!

    SvaraRadera
  4. Oj! Var det dyrt? Låter helt klart intressant, ska bli kul att höra hur det gått om några fler åk..

    SvaraRadera
  5. Vad hände sen blev det så bra som du trodde??

    SvaraRadera